Persoanele care se confruntă cu o stare dificilă de sănătate au nevoie de asistența celor mai experimentați medici specialiști, mai ales atunci când alegerea celei mai bune metode de tratament este complicată și riscantă. O a doua parere medicală este indicată nu doar pentru sporirea gradului de încredere și luarea unei decizii corecte pe baza unor argumente solide, ci și din dorința de a avea o certitudine și a știi că demersul ce va urma este același, astfel încat riscul de a afla că ar fi trebuit altceva făcut sa fie evitat.
Ce este Second Opinion?
Acest serviciu reprezintă consultarea unui medic specialist cu o vastă experiență în domeniul respectiv, care să ofere o a doua părere pertinentă, atât asupra diagnosticului, cât și asupra alegerii tratamentului. Majoritatea specialistilor recomandă solicitarea unei opinii secundare sau se consultă cu colegii de breaslă, în privința cazurilor dificile, deoarece organismul uman copleșește uneori pregătirea academică și practică a acestora, prin complexitatea sa.
De ce apelează pacienții din Romania la servicii de second opinion?
Raspunsul se regăseste în relația dintre cele doua parți: pacienți versus doctori. Mulți pacienți invocă “riscul” de a primi un diagnostic greșit și un plan de tratament ineficient. Acesta este și motivul pentru care pacienții vor să elimine acest risc încă de la început. Alteori pacienții doresc să cunoască, pe lângă confirmarea diagnosticului, toate metodele de tratament existente în țară sau străinătate. În acest caz experiența doctorilor care au activat în alte țări își spune cuvântul.
Mulți medici din Romania au îmbrățișat aceastp soluție pentru a conferi pacientului cele mai bune variante de tratament. Acesta este și motivul pentru care clinica noastră vă propune serviciul de “second opinion” prin care orice pacient poate să solicite o a doua opinie in domeniul medical.
Când are un pacient nevoie de second opinion?
Orice pacient are nevoie de o a doua opinie specializată atunci când caută o confirmare privind o problemă medicală. Serviciile de second opinion sunt recomandate persoanelor care pentru siguranța lor și a familiilor, doresc un diagnostic și un tratament aferent garantat. Pacienții pot apela la acest serviciu în toate situațiile în care vor să fie informați pe deplin. De asemenea, aceasta poate fi o alternativă pentru pacienții care consideră că tratamentul primit este nepotrivit, sau pentru cei nedeplasabili
Pentru a putea beneficia de serviciul second opinion este necesară furnizarea tuturor informațiilor referitoare la starea dumneavoastră de sănătate.
Mai exact, se va completa un formular în care va trebui sa completați cât mai coerent și concis istoricul cazului dumneavoastră, precum și datele pentru facturare.
Este recomandat să ne transmiteți cât mai multe documente medicale constând în:
- descriere detaliată a simptomelor dumneavoastră
- rezultate ale consultatiilor medicale anterioare
- rezultate ale analizelor de laborator
- rezultate ale ecografiilor, CT, RMN, sau alte investigații imagistice
- orice alte documente medicale pe care le dețineți
Toate documentele trebuie trimise în formatele acceptate de formularul nostru (documente Word, Excel, pdf, imagini in format jpg, gif, png, …). Puteți trimite inclusiv fotografii digitale (facute chiar cu un smartphone) cu condiția ca aceste fotografii să fie foarte clare astfel încât textele să fie lizibile.
Dacă noi consideram că datele primite sunt suficiente pentru a vă putea oferi o a doua opinie cât mai corectă, echipa noastră va începe analiza dosarului medical.
Daca datele primite nu sunt elocvente și/sau suficiente, vă vom solicita noi date (prin email sau telefon) și vom aștepta până la primirea acestora. În cazul în care nu ne sunt furnizate informațiile solicitate, cazul va fi refuzat.
După acceptarea cazului, se va achita contravaloarea consultației și dosarul medical va fi analizat de către medicul specializat în afecțiunea dumneavoatră și vom pregăti opinia noastră în cel mai scurt termen posibil (in medie 2-7 zile, în funcție de complexitatea cazului dumneavoastră).
În urma consultației Second Opinion, fiecare pacient va primi prin email o scrisoare medicală redactată profesional și explicit.
Potrivit Institutului Naţional de Diagnostic, în Romania unul din zece pacienți primeste un diagnostic greșit. Totodată, peste jumatate dintre pacienții români se tem că ar putea primi un diagnostic incorect sau un plan de tratament ineficient.
Conform unui studiu realizat de olandezii de la Diagnose.me.com, second opinion reduce riscul unei erori de diagnostic cu 90%. Totodată, potrivit Google Romania, tendința de autodiagnosticare a românilor a ieșit în evidență – peste 550 de milioane de căutări despre sănătate într-un an, ocupând locul II în topul accesărilor pentru un anumit domeniu, fiind depășite doar de domeniul turismului.
Potrivit rezultatului unor concluzii desprinse dintr-un studiu intern derulat într-o clinică, cu pacienții care au solicitat second opinion după ce au primit un diagnostic de boala gravă sau recomandare de chirurgie. Scopul studiului a fost identificarea motivelor pentru care pacienții au ajuns să solicite second opinion avizat în stadii avansate ale bolii și nu imediat după primirea primului diagnostic.
Rezultatele au indicat că:
- 95% dintre pacienți nu stiu ca au dreptul legal la a doua opinie medicală
- 89% dintre pacienți susțin că nu apelează la second opinion din respect/frică pentru medicul care a dat primul diagnostic
- 87% dintre pacienți apelează la internet ca sursă de second opinion
- 78 % se bazează pe medicii care au dat rezultate bune în cazul familiei/al prietenilor.
„A cere a doua, a treia, a patra opinie medicala mergând din clinică în clinică la medici specialiști, căutând pe internet sau la recomandarea unor prieteni este o improvizație. Nu ai certitudinea că medicul care a tratat o cunoștință și a funcționat se descurcă la fel de bine și în cazul tău. Acest demers poate să nu dea rezultatele asteptate și, în același timp, există și riscul cheltuielilor inutile, de timp și de bani, având ca posibil rezultat o soluție medicală incompletă sau un diagnostic eronat
- Medicul are suficient timp pentru o analiză atentă a cazului
- Decizia poate fi luată după consultări în cadrul unei echipe de medici
- Pacientul nu este obligat să se deplaseze la cabinet
- Pacientul poate obține acest consult din orice tară se află el
În cadrul unei consultații în cabinet, timpul este oarecum limitat (atât de programul de lucru al cabinetului dar și pentru că sunt și alți pacienți care asteaptă consultul). Printr-un consult de tip “Second opinion”, noi avem timpul necesar analizei istoricului medical precum și al tuturor documentelor din dosarul medical astfel încât puteam reveni cu o scrisoare medicală foarte clară și bine documentată.
- Imposibilitatea efectuarii unor examinari fizice in timpul anamnezei
- Necesitatea deținerii unui mijloc de comunicare pentru transmiterea datelor (computer, smartphone, etc.)
În acest preț sunt incluse următoarele:
- Transportul la domiciliu
- Materialele necesare
- Manopera
DE CE SĂ ALEGI RealMed ?
RealMed este nr.1 în servicii medicale la domiciliu
- Cel mai mare furnizor de servicii medicale la domiciliu
- Cei mai mulți pacienți deserviți la domiciliu
- Cel mai bine pregatit personal medical
- Personal medical cu peste 15 ani experiență medicală
- ZERO cazuri de malpraxis (erori medicale) înregistrate.
- Siguranța materialelor folosite și a actului medical
- Confidențialitatea actului medical
- Cei mai mulți pacienți multumiți de serviciile noastre
- Cel mai recomandat furnizor de servicii medicale la domiciliu
- Cea mai mare zona de acoperire
CE AUTORIZAȚII DEȚINE REALMED ?
Autorizat de Ministerul Sănătății
Autorizat de Direcția de Sănătate Publică
Autorizat de Casa de Asigurări de Sănătate
CĂT DE PREGĂTIT ESTE PERSONALUL RealMed ?
Personalul RealMed este format din medici specialiști, medici primari, doctori în științe medicale, Prof. Univ. Dr. cu peste 15 ani experiență și asistenți medicali, specializați în medicină generală, medicină de urgență, medicină internă, cardiologie, ORL, terapie intensivă, chirurgie, ortopedie, neurologie, kinetoterapie, pediatrie, etc.
IMPORTANT ! - Informații suplimentare
- Programul de lucru este în intervalul orar 8,oo – 22,00
- Pentru serviciile practicate înafara programului, în intervalul orar 22,00 – 8,00 costurile serviciului se măresc cu 100%
- Programările pentru toate tipurile de servicii se fac cu minim 12 ore înainte
- Pentru programări în regim de urgență se achita o taxă de urgență egală cu prețul serviciului solicitat.
- Pentru tratamentele ce depășesc 25 de servicii, se oferă reducere de 10%
- Pentru localitățile aflate în afara orașelor se vor percepe costuri suplimentare de transport în valoare de 1 leu/km. (distanța calculată dus-întors)
- Costurile suplimentare de transport NU se vor aplica pacienților deserviți prin intermediul C.A.S